Dispensasjon frå arealplan eller plan- og bygningslova

Viss du ynskjer å gjere noko anna på ein eigedom enn det som er tillate i gjeldande arealplan (reguleringsplan eller kommuneplan/kommunedelplan), kan du enten søkje om dispensasjon eller søkje om å endre reguleringsplanen.

Dersom du skal gjere tiltak i 100 m-sona langs sjø må du også søkje om dispensasjon frå forbodet mot tiltak i strandsona i plan- og bygningslova (pbl.) dersom ikkje reguleringsplan eller kommuneplan har sett byggjegrense nærare sjøen.

Dispensasjon er eit unntak frå arealplan eller regelverket

Dispensasjon vil seie at kommunen gjev nokon løyve til å byggje eller gjere noko som ikkje er i samsvar med planer eller reglar gjeve i plan- og bygningslova. Dispensasjon kan være varig eller tidsavgrensa.

Dei vedtekne arealplanane har vore gjennom politiske prosessar der naboar, offentlege mynde og organisasjonar som har interesser i planområdet har fått høve til å uttale seg/medverke. Det er såleis uheldig å avvike frå planane, og dette kan berre tillatast unntaksvis.