Ein kan klage på det endelege kommunestyrevedtaket i reguleringssaker, jamfør plan- og bygningslova § 1-9 og forvaltningslova kap. VI (§ 28–36).
Klagen skal sendast til Bremanger kommune og skal vere signert. Klagen skal innehalde
- vedtaket ein klagar på
- grunngivinga for klagen
- endringa/endringane ein ønskjer
- andre opplysningar som kan vere viktige
Klagen skal leggjast fram for behandling i formannskapet. Dersom klagen ikkje blir teken til følgje, blir saka send vidare til Statsforvaltaren til avgjerd. Statsforvaltaren har delegert myndigheit frå Kommunal- og distriktsdepartementet.
Frist
Fristen for å klage på vedtaket er etter forvaltingslova § 29 tre veker frå den dagen vedtaket er komme fram til den gjeldande parten. Dersom klagen blir send inn for seint, kan han bli avvist. Dersom du har særleg grunn til det, kan du søkje om å få utvida klagefristen.
Saksdokument og rettleiing
Du har rett til å sjå saksdokumenta (med visse avgrensingar). Du må i så tilfelle kontakte Bremanger kommune v/plan- og forvaltning, der du òg kan få meir rettleiing om framgangsmåten, sakshandsamingsreglar og andre reglar som konkret påverkar rettane og pliktene dine.
Kostnader ved klagesaka
Etter § 36 i forvaltingslova kan ein part (klagaren) få dekt vesentlege kostnader, til dømes til advokathjelp, når desse har vore nødvendige for å få endra vedtaket til sin fordel. Klageinstansen vil i slike tilfelle gjere deg merksam på retten til dekning.
Rettsverknad av reguleringsplan
Verknad: plan- og bygningslova § 12-4
Ein vedteken reguleringsplan er straks bindande for den framtidige arealbruken i området. Verknadene i planen trer i kraft sjølv om det ligg føre ein klage, med mindre det blir vedteke å utsetje iverksetjinga, jf. forvaltingslova § 42.
Utsett iverksetjing av vedtak: forvaltingslova § 42
Kommunen, ein klageinstans eller eit anna overordna organ kan avgjere å utsetje iverksetjinga til klagefristen er ute eller klagen er avgjord. Ei oppmoding om å utsetje iverksetjinga skal avgjerast så snart som mogleg. Dersom ei slik avgjerd er teken, får reguleringsplanen først rettsverknad når klagefristen er ute eller klagen er avgjord.
Avslag på oppmoding skal grunngjevast, og grunngivinga skal bli gitt samtidig med avslaget. Det er ikkje høve til å klage på ei avgjerd som gjeld utsett iverksetjing.
Grunngjevinga for å ha ein regel om utsett iverksetjing er rettstryggleiken. For klagaren kan det vere avgjerande at vedtaket ikkje blir gjennomført før det er avgjort om klagen fører fram. Dersom tiltak i medhald av reguleringsplan vert gjennomført, kan det vere vanskeleg og kostbart å reversere tiltaka dersom klagaren får medhald.
Erstatning: plan- og bygningslova § 15-3
Dersom ein reguleringsplan fører til endringar av ei tomt som nemnt under § 15-3 første ledd, kan ein setje fram erstatningskrav.
Eit erstatningskrav må etter § 15-3 andre ledd vere sett fram seinast tre år etter at reguleringsplanen er kunngjord etter § 12-12 fjerde og femte ledd, eller etter at vedtak er gjort kjend etter § 12-12 femte ledd.
Innløysing: plan- og bygningslova § 15-2
Grunneigaren (eller festaren) kan krevje at ubygd eigedom straks blir innløyst heilt og fullt når han er regulert til bestemte formål, og dersom han ikkje kan nyttast på ein rekningssvarande måte. Det gjeld når eigedommen er regulert til offentlege trafikkområde, offentlege friområde, fellesområde, fornyingsområde og til statlege, fylkeskommunale og kommunale bygningar og grav- og urnelundar.
Etter § 15-2 andre ledd må grunneigaren krevje innløysing seinast tre år etter at reguleringsplanen er kunngjord etter § 12-12 fjerde og femte ledd, eller etter at vedtaket er gjort kjent etter § 12-12 femte ledd.